Poniżej znajduje się zestawienie kursów, które będą realizowane w roku akademickim 2020/2021 w Szkole Doktorskiej Szkoły Nauk Humanistycznych.
Zbiór wszystkich sylabusów do pobrania tutaj.
Moduł | Tytuł kursu | Prowadzący |
Dydaktyka akademicka | Dydaktyka przedmiotów humanistycznych | Prof. UAM dr hab. Danuta Konieczka-Śliwińska |
Metodologia badań naukowych | Metodologii badań naukowych | Prof. dr hab. Ewa Domańska |
Seminarium naukowe | Zagadnienia z zakresu rzetelności naukowej:plagiat, autoplagiat i etyka cytatu | dr Agnieszka Raubo |
Seminarium naukowe | Historyczne i współczesne orientacje w humanistyce | Prof. dr hab. Anna Grzegorczyk |
Seminarium naukowe | The Anthropocene: Environmental Humanities and Visual Culture | Prof. UAM dr hab. Monika Bakke |
Seminarium naukowe | Interdyscyplinarne badania muzyki wobec idei jedności nauki | dr hab. Piotr Podlipniak-8h, prof. UAM ,dr hab. Magdalena Walter-Mazur-8h, prof. UAM,dr Izabela Bogdan-8h, dr Jakub Kasperski-6h |
Zajęcia specjalistyczne | Metamorfozy w filozofii i sztuce | Prof. dr hab. Anna Grzegorczyk |
Zajęcia specjalistyczne | Muzyka w potrzasku kultury i historii | Prof. UAM, dr hab. Alina Mądry |
Zajęcia specjalistyczne | Badania humanistyczne i społeczne III – projekt badawczy w praktyce | Prof. UAM, dr hab. Agata Skórzyńska |
Zajęcia specjalistyczne | Badania humanistyczne i społeczne III – wobec wyzwań współczesnej nauki | Dr hab. prof. UAM Marianna Michałowska |
Zajęcia specjalistyczne | Transdyscyplinarne badania ‘skoncentrowane na problemie’ i ‘oparte na sztuce’ | Prof. dr hab. Ewa Rewers |
Zajęcia specjalistyczne | Antropologia wobec wyzwań współczesności | Zespół pracowników Instytutu Antropologii i Etnologii,Koordynacja: Zca. Dyrektora ds. dydaktycznych |
Zajęcia specjalistyczne | Humanistyczne drogi archeologii | prof. dr hab. Janusz Czebreszuk (6 h),· prof. dr hab. Danuta Minta-Tworzowska (8 h), prof. dr hab. Marzena Szmyt (6 h), dr hab. prof. UAM Jacek Wierzbicki (8 h) |
Zajęcia specjalistyczne | Ancient Egyptian Art | Andrzej Ćwiek |
Zajęcia specjalistyczne | Warsztat badawczy archeologa-humanisty | dr hab. prof. UAM Ewa Bugaj (6 h), dr hab. prof. UAM Marcin Ignaczak (6 h), dr hab. prof. UAM Mateusz Jaeger (6 h), dr hab. prof. UAM Michał Pawleta (6 h), dr hab. prof. UAM Artur Różański (6 h) |
Zajęcia specjalistyczne | Peryferyjna białość. Polskie tożsamości i rasa | Prof. UAM dr hab. Monika Bobako |
Zajęcia specjalistyczne | Chinese Philosophy of History | Dr Dawid Rogacz |
Zajęcia specjalistyczne | Nauka w społeczeństwie. Wstęp do studiów nad nauką i techniką | dr hab. Andrzej W. Nowak prof. UAM |
Zajęcia specjalistyczne | Druga wojna światowa w pamięci Europejczyków. Sporyhistorycze a politykapamięci | prof. UAM dr hab. Beata Halicka |
Zajęcia specjalistyczne | Research methods and expectations for International Publishing | dr. hab. UAM Christopher Korten |
Zajęcia specjalistyczne | POLITICAL EXHUMATIONS.Killing sites research In comparative perspective | Prof. dr hab. Ewa Domańska |
Zajęcia specjalistyczne | Władza i panowanie w starożytności | Prof. dr hab. Kazimierz Ilski |
Zajęcia specjalistyczne | Niemiecka teoria historii: Koselleck, Rüsen, Assmann | Prof. UAM, dr hab. Maciej Bugajewski |
Zajęcia specjalistyczne | Czas historyczny i narracja historyczna: między zawsze a nigdy | Prof. UAM, dr hab. Maria Solarska |
Zajęcia specjalistyczne | Wizualność i tożsamość – teorie i metody interpretacji | Dr hab. prof. UAM Mariusz Bryl-8h, dr hab. prof. UAM Stanisław Czekalski-4h, dr hab. prof. UAM Michał Haake-6h, prof. Dr hab. Piotr Juszkiewicz-6h, dr hab. prof. UAM Łukasz Kiepuszewski-6h |
Zajęcia specjalistyczne | Biskup Rzymu w historii, doktrynie i kulturze.Wybrane zagadnienia od średniowiecza do czasów współczesnych | ks. prof. UAM dr hab. Jan Grzeszczak |
Zajęcia specjalistyczne | Modele słowiańskiej jedności kościelnej | Prof. dr hab. Jarosław Moskałyk |
Zajęcia specjalistyczne | Refleksja teologiczno-praktyczna nad najtrudniejszymi tekstami Księgi Apokalipsy | ks. dr hab. Piotr Ostański |
Zajęcia specjalistyczne | Coachingowe metody pracy z dorosłymi | dr Anna Wieradzka-Pilarczyk |